19. august 2012

mere kogt fløde...

God i varmen, god til fest og god til hverdag..........





Panna Cotta m hvid chokolade og lime gele. ca 6 pers

Panna Cotta:
3 blade husblas
5 dl piskefløde
1 ½  dl sukker
100 g hvid chokolade

lime gele:
saften af 2 lime
1 ½ spsk sukker
1 dl kogende vand
2 blade husblas

Læg husblassen i blød i kold vand i 10 minutter.
Kom fløde og sukker i en kasserolle og lad det koge op, kom den smeltede hvide chokolade i ( jeg smelter min i mikroovnen). Tag kasserollen af varmen. Klem vandet af husblassen og smelt den i den varme fløde.  Sigt massen og fordel den i 6 portions glas. Husk der skal være plads til gele.
Sæt dem i køleskab i mindst 3 timer eller natten over.

Pres saften af de 2 lime i et glas tilsæt sukker og kogende vand. Klem vandet af husblassen og smelt den i den varme saft.
Lav Panna Cottaen først og lad den stå ca 1 -2 time på køl inden du hælder gelen over.



Dette var min tredje panna cotta opskrift her på bloggen og jeg kan ikke love at der ikke kommer flere til håber i får lyst til at prøve en eller flere af dem tro mig man bliver lidt afhængig....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar