7. maj 2012


Næsten fastfood !!!

Madplan..... 

Tortillas, Nachos, Pizza, Salat og Tai det lyder næsten som om vi har spist take away hele ugen men nej vi har lavet den selv....
Nogen gange må det jo gerne være nemt og gå lidt hurtigt når man skal have mad på bordet.....

Mandag:
Amerikansk Meatloaf...
Den minder om en forloren hare men i denne her er der revet selleri og salvie og saucen består af bla. tomatpure,eddike og farin



Tirsdag:
Salat m kylling og spelt...
Meget nem og hurtig og pga af kylling og spelt mætter den godt




Onsdag:
Tortillas m oksekød...
Jeg laver mit fyld på hakket oksekød med masser af grønsager og majs i og bruger mine syltede chili til at få lidt spice



Torsdag:
Porre kartoffel suppe m bacon....
Denne potion af min mands suppe var den sidst for denne gang men kun fordi den passer bedst til vinter vejr den er nem at lave og et hit hvergang. Opskrift nederst på siden




Fredag:
Nachos m oksekød....
Når vi har fået tortillas får vi næsten altid nachos med resterne af kødsaucen sammen med en ekstra stærk salsa



Lørdag:
Hjemmelavet Pizza....
Næsten ihvertfald for jeg køber dejen og saucen, denne her er med champignon, løg, bacon og tynde skiver af jordskokker



Søndag:
Kylling i wok ala tai....
Tai er en af mine total ynglings spiser min version er langt fra ægte men den har elementer fra det rigtige tai køkken




Opskrift......

Porre, kartoffel suppe m bacon. 4 pers.

500 g skrællede kartofler.
150 g bacon i tern.
300 g porre.
10 dl grønsags bouillon.
1 tsk. frisk Timian.
1 dl cremefraiche 38%.
1 dl fløde 38%.

Skær kartofler i små firkanter. Skær porrer i ringe.

Steg først bacon sprødt i en gryde. Der skal ikke tilsættes fedtstof. Tilsæt kartoffel tern og lad dem svitse med. Tilsæt porrer. Tilsæt vand og bouillonterning. Tilsæt timian salt og peber Lad suppen koge til kartoflerne er møre. Tilsæt derefter cremefraiche og fløde og lad suppen simre i ti minutter .

Suppen skal ikke blendes, men serveres som den er.



Håber i kan bruge inspirationen, det er sådan jeg finder ideer til mine retter som jeg så arbejder videre på......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar