6. juni 2012


Det vil være mig en ære!!!

forespørgsel på opskrift......



Der var lige en forespørgsel på min Enchiladas opskrift fra sidste madplan så her kommer den.
Mange laver Enchiladas i et ildfast fad med tomatsauce rundt om men jeg syntes det bliver for snasket jeg kan godt lide at de er faste og at alt fyldet er inden i.
Man kan bruge alle de grønsager man har lyst til jeg bruger også tit gulerødder revet eller hakket fint. Da vi kun er to her hjemme er det jo en stor portion så kommer jeg bønner i resten, lidt ekstra chili, servere med ris og oste fyldte tortillas og bum så hedder den Chili Con Carne.......



Opskrift....

Enchiladas m oksekød: ca 4-5 pers.


what to.....
400-500g hak oksekød.
3 spsk olie til at brune kød i.
2 stk løg.
3-4 fed hvidløg.
2 spsk paprika.
1 stk frisk eller syltet chili gerne lidt stærk
3-4 kviste frisk timian.
3-4 kviste bredbladet persille.
1 stk rød peber.
2 stænger bladselleri.
1 håndfuld champignon.
1 lille dåse tomat pure.
1 dåse hakket tomater.
¼ l okse bouillon.
1 dåse majs.
4-6 tortillas.
1 pose revet cheddar.

how to....
Brun køddet i en gryde tilsæt paprika og chili.
Jeg kommer alle mine grønsager i en mini hakker også krydderurter hakker det helt fint og tilsætter det når kødet er brunet det er helt vildt hvor store mængder grønsager man kan få ikke grønsags fans til at spise og så syntes jeg, jeg får mere smag i gryderetten.
Når grønsagerne har brunet med og er begyndt at smide væske kryddere jeg med salt og peber.
Nu tilsætter jeg tomat pure, hakkede tomater og majs til sidst bouillon.
Lad det simre i 15-20 min.
Læg tortillas på en bageplade kom fyldet på halvdelen af tortillaen kom lidt ost ovenpå luk og kom masser af ost oven på.
Gratiner i ovnen ved ca 200 grader i ca 10-15 min.

Jeg servere dem m salat som regel med avocado, lidt frisk eller syltet chili og en klat cremefraiche til.

God appetit.....








Ingen kommentarer:

Send en kommentar