19. oktober 2012

total bananas.....

nem bagning....

Jeg har tit lige et par bananer vi ikke lige har fået spist inden de er blevet overmodne. Tit skræller jeg dem og fryser dem ned i små potioner til at komme i smoothies, jeg har også bagt banan muffins men i denne uge fik jeg lyst til banankage med chokolade.

Min opskrift er en gammel en jeg engang har klippet ud af et blad der er kanel i den kan undlades  hvis man syntes.....




Banankage m chokolade.....

what to:
210 g mel
230 g sukker
1 tsk natron
1 tsk kanel
1/2 tsk salt
2 tsk vanillesukker
2 æg
1 ½ dl fx rapsolie (smags neutral)
3store eller 4 små modne bananer
2 spsk cremefraiche
100 g groft hakket mørk chokolade

how to:
Pisk sukker og æg i ca. 5 minutter til blanding er hvid, tyk og skummende.
Hæld langsomt olien i æggeblandingen, lidt afgangen så massen kan nå at optage olien.
Kom de mosede bananer, cremefraiche og vanille  i og fortsæt med at piske.
Tilsæt mel, kanel og natron, når alt er blandet sammen, vendes chokoladen i dejen.
Hæld dejen i en aflang kageform (evt rugbrøds form) Jeg bruger bagepapir i formen men du kan også smører den med smør.
Bag i ca 1 time, i en forvarmet ovn ved 160 grader.( du kan prik teste den for at se om den skal have lidt længere)
Husk at lade kagen køle inden du skære den i skiver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar