9. december 2012

passion baby passion....

En sirup til lidt af hvert....


Sirup af Passionsfrugt
ca 4-6 dl.


What to:
6 Passionsfrugter
2½ dl vand
300 g rørsukker
2 appelsiner (saften)
1 tsk appelsinskal

How to:
Del Passionsfrugterne og skrab frugtkødet ud i en skål.
Vand, sukker og appelsinsaft kommes i en gryde og koges ind til en sirup.
Tilsæt Passionsfrugtkødet og appelsinskallen som koges med i 4-5 min.
Hæld siruppen gennem en si så alle de sorte kerner ikke kommer med.
Kom siruppen på rene glas eller flasker som stilles koldt.

Jeg vil bruge min sirup på fx is, risalamande eller på min yoghurt.
Måske kommer den til at indgå i min nytårs menu......


En flaske af sirupen kan jo også bruges som en lille ekstra gave til en som elsker special vare og kan lide at prøve noget nyt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar