24. februar 2013

i´m back....

med nyt køkken gear....

14 dage uden internet også 3 dage med en computer der ikke ville noget som helst krise!!!
Nu med nyt modem, antivirus program og ny søge maskine....

Samme dag som internettet forsvandt fik jeg mig min længe ønskede familie forøgelse i form af en Kitchen Aid foodprocessor og jeg elsker den har desværre ikke haft så meget tid til virkelig at få prøvet alle funktioner af  men en lille pesto og kikse krummer til en cheese cake er det da blevet til....



Denne gang må i nøjes med min opskrift på Pesto men der skal nok komme en på Cheese cake det lover jeg....


 
Pesto grund opskrift:

1 bundt basilikum/ bredbladet persille 
75 g revet parmesan/manchego
40 g pinjekerner/mandler, let ristet på en pande
1 fed hvidløg
1 1/2 dl olivenolie
salt og peber(husk parmesan er salt)
saften af ½ citron
Det hele kommes i en minihakker og blendes til en fyldig masse. Olien tilsættes lidt efter lidt, indtil man opnår den ønskede konsistens. Smag til med salt og peber.



Ohhh it´s good to be back har jo helt savnet mine stiller blog stunder foran computeren med en god kop kaffe....

1 kommentar: