27. juli 2013

nem sommer dessert....

græsk yoghurt med rabarber kompot....

så fik jeg endelig brugt mine rabarber, de blev til en dejlig kompot som jeg bruger til dessert her i varmen....
                                                                                                                                                                
 
Rabarberkompot: Bland rabarber stykker, sukker og vaniljekorn i en bradepande. Bag rabarberne midt i ovnen i ca. 10 min. Rør dem igennem og bag i yderligere ca. 10 min. Lad rabarberkompotten køle af.

  • Rabarberkompot
  • 375 g rabarber i korte stykker - evt. frosne
  • 125 g sukker (ca. 1½ dl)
  • 1 stang vanilje
Bagetid for rabarber: Ca. 20 min. ved 225° - varmluft.
jeg bruger en 10% græsk yoghurt som jeg kommer rabarber kompoten over sammen med en mysli m lidt chokolade i. Dejligt nemt og godt i sommer varmen....

rabarber kompotten er også god sammen med vanilje is eller oven på en Pavlova....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar