5. november 2012

tærte ikke kun som dessert....


Nem aftensmad....


Spinat tærte m Bacon:

what to:
1 stk usødet tærte dej (jeg køber tit min færdig)hvis jeg laver den selv bruger jeg opskriften fra Karolines køkken med grahamsmel.

Fyld:
250 g optøet spinat (husk at vrid væden ud af spinaten inden du kommer den på dejen)
200 g champignons i skiver
1 stk peberfrugt i strimler
1 stort løg eller 2 små
1 fed hvidløg
200g bacon i tern
frisk timian

Æggemassen:
4-5 æg alt efter størrelsen
3dl mælk eller fløde hvis man vil være ekstra god ved sig selv
1 håndfuld revet ost jeg bruger cheddar men det gør man som det passer en bedst
salt og peber

who to:
Rist bacon sprødt på en tør pande og kom så løg, hvidløg og timian på.
Tilsæt champignons og peberfrugt og lad det stege i små 5-10 min.
Kom tærtedejen i en form og fordel spinaten over dejen, fordel også resten af fyldet.
Pisk æg, mælk, ost og salt og peber grundigt sammen og hæld den over fyldet.
Bag den i en forvarmet oven ved ca 200 grader i ca 20 min til den er gyldenbrun eller til æggemassen har fået nok.


1 kommentar: